Dlaczego nie warto kupować nowoczesnego diesla ?

Diesel zyskał swoją popularność w latach 90tych. Były one bardzo trwałe a ich spalanie było stosunkowo niewielkie w stosunku do samochodów z silnikiem benzynowym. Było to naprawdę dobre rozwiązanie. Samochodami z tym silnikiem jeździło się bezawaryjnie wiele lat. Niestety z biegiem czasu i dbałością o ekologie zaczęły się problemy ze smogiem i inne kwestie związane z ekologią. W dzisiejszych czasach silniki diesla nie są już tak popularne. Nie mają już tak wielu zalet w stosunku do nowoczesnych silników benzynowych. Po roku 2000 pojawiło się wiele silników diesla które niestety zasłynęły z dużej awaryjności. To również przełożyło się na mniejsze zainteresowanie autami z tym silnikiem.

dlaczego diesel

Nowoczesny diesel a trwałość i awaryjność ?

Niestety prowadząc skup aut Szczecin często spotykamy się z sytuacją gdy próbują państwo sprzedać uszkodzone auto z silnikiem diesla. Niestety takie sytuacje zdarzają się dość często. Auta z silnikiem diesla przestały być już długowieczne. Często zgłaszają się do nas klienci których silnik przy przebiegu 200-300 tyś km odmówił posłuszeństwa. Największe problemy stwarza naturalnie system zasilania w paliwo oraz wtryskiwacze paliwa. Te elementy ulegają najczęstszej awarii a ich naprawa jest bardzo droga i potrafi kosztować nawet kilka tysięcy złotych. Często okazuje się iż koszt naprawy przekracza realną wartość samochodu.

Wymiana lub wycinanie filtra DPF ?

Kolejną mocno problematyczną kwestią jest trwałość filtra DPF. Jego eksploatacja nie nastręcza wielu problemów gdy auta używamy na dłuższych trasach. Problem pojawia się jednak gdy dojeżdżamy bardzo krótkie odcinki do pracy a filtr nie zdąży się porządnie nagrzać. Może nas w takiej sytuacji spotkać niemiła niespodzianka. Nasz filtr w skrajnie złych warunkach może być zapchany po 30 tyś km. Niestety filtry DPF są jednym z bardziej wrażliwych elementów w aucie z silnikiem diesla. Podobnie jak w przypadku naprawy układu wtryskowego również i tutaj możemy zostawić parę tysięcy złotych w warsztacie. Wszystkie te informacje nie zachęcają do dalszego kupowania aut z silnikiem diesla.

Nowe regulacje prawne dotyczące aut z silnikiem diesla ?

Niepokojący trend który przychodzi od nas z zachodu jest również coraz to większą problematyczność wjazdu auta z silnikiem diesla do miasta. Ciągły problem smogu zrzucany jest częściowo na auta z silnikiem diesla. Dla tego właśnie nasi sąsiedzi tzn Niemcy zakazali już wjazdu aut z silnikiem diesla do części niemieckich miast. Większość miast posiada specjalne strefy do których wjechać mogą auta tylko spełniające wysokie normy spalin EURO. Nasz rząd dla odmiany debatuje nad wprowadzeniem kontroli filtrów DPF na stacjach diagnostycznych przy przeglądach okresowych. Ma to zapobiec popularnej w Polsce metodzie ich usuwania zamiast wymieniania na nowe.

Czy warto jeszcze kupować diesla ?

Z naszego punktu widzenia jako pośrednika w obrocie autami zdecydowanie nie. Samochody z silnikiem diesla najchętniej kupujemy w ramach oferty złomowanie aut Szczecin i nie przeznaczamy ich do dalszego handlu. Aktualne przepisy są niestabilne i niepewne. Nie wiadomo kiedy może dojść w Polsce do wprowadzenia zakazu wjazdu do większych miast tak jak nastąpiło to w Niemczech. Napływ używanych samochodów diesla z zagranicy może też spowodować drastyczne obniżenie wartości samochodów z tym silnikiem. Dla tego jako pośrednik staramy się nie kupować samochodów z silnikiem diesla do dalszej odsprzedaży. Jeżeli już zdecydujemy się na zakup takiego samochodu, to oferujemy za niego znacznie niższą cenę.